απο την Σοφία Χριστοφορίδου,Εφημερίδα Μακεδονία
Οι ευκαιρίες που διαφαίνονται για τους νέους επιχειρηματίες επισημάνθηκαν στην ημερίδα της “Μ” στη Βέροια.Το επιχειρείν είναι το “νήμα” που μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη, έναν νομό που μετρά εκατοντάδες ανέργους στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Η κομβική γεωγραφική θέση, ο φυσικός πλούτος και η ιστορική κληρονομιά του νομού Ημαθίας αποτελούν πλεονεκτήματα που θα πρέπει να εκμεταλλευτούν οι νέοι επιχειρηματίες, επενδύοντας στον εναλλακτικό τουρισμό και την αγροτική οικονομία. Τα παραπάνω τονίστηκαν κατά τη διάρκεια ημερίδας της “Μακεδονίας” που πραγματοποιήθηκε στις 30 Οκτωμβρίου στη Βέροια, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Δρόμοι ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα”. Χαιρετισμό εκ μέρους της “Μ” απηύθυνε ο αρθρογράφος Γ. Σκαμπαρδώνης, ενώ το συντονισμό της ημερίδας είχε η αρχισυντάκτρια των “Επιλογών” Χριστίνα Ταχιάου.
ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
“Οι πρωτοβουλίες μας στη νομαρχία και την Αναπτυξιακή Ημαθίας έχουν πρώτιστα εξωστρεφή προσανατολισμό, με στόχο να βοηθήσουν την προώθηση των προϊόντων μας, παράλληλα με την ανάπτυξη της καινοτομίας στον αγροτικό τομέα, που θα βοηθήσει στον ανταγωνισμό. Η ανάπτυξη του αγροτουρισμού, του θρησκευτικού τουρισμού, του πολιτισμικού τουρισμού, του οινικού, του αθλητικού τουρισμού και κάθε είδους εναλλακτικού τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα”, τόνισε μεταξύ άλλων ο νομάρχης Ημαθίας και πρόεδρος της Αναπτυξιακής Κώστας Καραπαναγιωτίδης.
“Οι νέοι σήμερα απορρίπτουν τη γραφειοκρατική λειτουργία της κεντρικής διοίκησης και απαιτούν αξιοπιστία”, επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ημαθίας Νικόλαος Ουσουλτζόγλου. Ωστόσο, προέτρεψε τους νέους να μην καμφθούν από τη γραφειοκρατία και να τολμήσουν να αναλάβουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα του νομού Ημαθίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Οι προσπάθειες των νέων δεν θα πρέπει να εξαντλούνται μόνο σε επιδοτήσεις και απλοποίηση διαδικασιών, αλλά πρωταρχικά να στρέφονται προς την ανάπτυξη και καλλιέργεια μιας επιχειρηματικής κουλτούρας, που σήμερα λείπει από την χώρα μας, τόνισε ο γ.γ. της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών, Ανδρέας Στεφανίδης. “Η δημιουργία on line υποδομής πληροφόρησης για τους νέους επιχειρηματίες, σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, θα υποστήριζε άμεσα τη μεταφορά βέλτιστων πρακτικών επιχειρηματικότητας, έτσι ώστε να μειωθεί δραστικά το ποσοστό θνησιμότητας των νέων επιχειρήσεων αλλά ταυτόχρονα να αναπτυχθούν στην Ελλάδα καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες, με στόχο τη δραστηριοποίηση τους σταδιακά στην ευρύτερη αγορά των Βαλκανίων και της Τουρκίας”, είπε.
“Οφείλουμε να θέσουμε ως στόχο τη διαμόρφωση μιας νέας νοοτροπίας για την προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας με έμφαση στις υπηρεσίες, στην καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες αιχμής, τη μικρομεσαία επιχείρηση, που είναι και η βάση της ελληνικής και της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας”, τόνισε ο Αλέξης Δεμερδεσλής, συντονιστής Θυρίδας Νεανικής Επιχειρηματικότητας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Μεταφέροντας το χαιρετισμό του γενικού γραμματέα Νέας Γενιάς Παντελή Σκλια, σημείωσε ότι η Γενική Γραμματεία εστιάζει στον άξονα της ενθάρρυνσης της νεανικής επιχειρηματικότητας και της ενίσχυσης της απασχόλησης, μέσα από τις θυρίδες αλλά και τη συνεργασία με τον ΟΑΕΔ.
Η ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
“Η επιχειρηματική ιδέα είναι η βάση για να ξεκινήσει μια επιχείρηση, από μόνη της όμως δεν αρκεί”, σημείωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας Τάσος Βασιλειάδης. Όπως είπε, ο νέος επιχειρηματίας πρέπει να απαντήσει σε μια σειρά ερωτήματα:
Η επιχειρηματική ιδέα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών;
Η ζήτηση για την κάλυψη αυτής της ανάγκης είναι αρκετή για να υποστηρίξει την επιχείρηση;
Μπορεί η επιχειρηματική ιδέα να μετατραπεί σε μια επικερδή επιχείρηση;
Xρειάζεται αυτή η επιχείρηση εδώ; Χρειάζεται αυτή η επιχείρηση τώρα;
Δείτε φωτογραφίες απο την Ημερίδα