Η κοινωνία μας αποτελεί μια «Τεχνόπολη», καθώς η τεχνολογία της επικοινωνίας βρίσκεται ενσωματωματωμένη στην καθημερινότητας μας.
Η φήμη οτι τα κοινωνικά μέσα αφορούν μόνο μεγάλες επιχειρήσεις είναι μια παρανόηση. Η κάθε επιχείρηση πρέπει να βρίσκετε εκεί που βρίσκονται οι πελάτες της ή να είναι έτοιμη να την υποκαταστήσει ο ανταγωνισμός. Παρακάτω ένας σύντομος οδηγός με συμβουλές για τα πρώτα σας βήματα στα social media.
Τι να κάνετε:
- Χτίστε μια σωστή σελίδα καθως αποτελεί την εικόνα της επιχειρησης σας και το πρώτο ερεθισμα. Η πρώτη εντύπωση μένει. Δημιουργήστε μια ξεκάθαρη εικόνα, ταυτότητα και προσωπικότητα για την επιχείρηση σας και επικοινωνείτε γύρω απο αυτήν. Ποιά είναι η επιχείρηση, γιατί υπάρχει και τί εχει να προσφέρει σε αυτόν τον κόσμο. Ρωτήστε φίλους και γνωστούς να σας πούνε αν καταλαβαίνουν αυτό που επικοινωνείτε και πράξτε ανάλογα.
- Αναλυστε και κατανοήστε το κοινό σας, ποιοι είναι τί αναγκες έχουν, τι αλλο αγοράζουν, σε ποιές ηλεκτρονικές κοινότητες ανήκουν, ποια τα γενικότερα χαρακτηριστικά τους και εστιάστε πώς θα τους τραβήξετε το ενδιαφέρον αποτελεσματικά. Π.χ. η Montblanc ανανέωσε την στρατηγική της όταν παρακολουθώντας τους καταναλωτές των προιόντων της, αντιλήφθηκε οτι δεν δραστηριοποιείται στην βιομηχανία του «στυλό» αλλα στην βιομηχανία «δώρου».
- Δημιουργείστε επαγγελματικές σελίδες προφίλ στα Social Media, που να ανταποκρίνονται στο κοινό και να έχουν όλη την απαραίτητη πληροφόρηση.
- Δημιουργείστε ρεαλιστικές προσδοκίες. Μην προβάλετε ιδέες και εικόνες που δεν έχουν σχέση με την επιχειρηση σας. Μπορέι να καταφέρετε να φέρετε στην πόρτα σας τον καταναλωτή αλλα θα είναι one-off και ισχυεί ο κανόνας 3/33 περι διάδοσης αρνητικής φήμης.
- Δημιουργείτε τακτικά περιεχόμενο σχετικό με την επιχείρηση και τις αναγκες του κοινού που απευθύνεστε και προσπαθείστε να προσανατολιστείτε στην δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου.
- Να είστε εκεί. Οι εταιρίες και οι οργανισμοί οφείλουν να ανταποκρίνονται άμεσα σε οποιαδήποτε ερώτηση και σχόλιο στην σελίδα τους. Όπως έδειξε η περίπτωση της Domino’s Pizza, οπου δύο υπάλληλοι δημιουργήσαν εταιρική κρίση με ένα βιντεο, όταν μια πληροφορία γίνεται viral, τα νέα δεν είναι πάντα θετικά. Η απήχηση των βίντεο άρθρων, σχολίων κ.ο.κ.είναι ενεργή και διαδραστική.
- Ενθαρύνετε την συμμετοχή. Προσανατολιστείτε σε διαδραστικές ενέργειες.
- Ακούστε, Ακούστε, Ακούστε. Γνωρίστε το κοινό σας και παρακολουθείστε τον διάλογο με στόχο την κατανόηση.
Τι να αποφύγετε:
- Αποφύγετε τη δημιουργία σελίδας ατομικού προφίλ για επιχείρηση στο Facebook και στις άλλες πλατφόρμες. Εχετε υποστηρικτές και πελάτες όχι ΦΙΛΟΥΣ.
- Τη χρήση μη επαγγελματικών λογαριασμών επικοινωνίας email π.χ.melissoula13@xyz.com, theos@xyz.gr , arkoudos1980@xyz.gr κ.ο.κ. Αν δεν εχετε λογαριασμό εταιρικό ανοίξτε εστω ενα λογαριασμό πιο επαγγελματικό.
- Να ανοίξετε σελίδες που δεν μπορείτε να παρακολουθείτε ή να διαχειριστείτε. Προσλάβετε προσωπικό να τα χειριστούν για εσάς ή απλά μην τις ανοίγετε.
- Nα κάνετε post σε γκρούπ και κοινότητες που δεν αφορούν την επιχείρησή σας. Ειναι αντιεπαγγελματικό, spam, ενοχλητικό και ταυτίζετε την επιχειρηση σας με αρνητική ανάμνηση. Μπορεί να σας γοητεύει η αύξηση των αριθμών απήχησης αλλα σε τελική ανάλυση είναι αρνητική απήχηση.
- Οποιοδήποτε περιεχόμενο πολιτικό, αθλητικό και άλλες σχετικά ευαίσθητες κατηγορίες που μπορέι να σας εμπλέξουν σε διένεξη στο διαδίκτυο. Κρατήστε τις προσωπικές σας απόψεις για εσάς και να θυμάστε πως μαζί με τους υποστηρικτές μιας ιδέας παίρνετε πάντα και τους εχθρούς της.
- Αποφύγετε να πουλάτε γιατί ΔΕΝ αγοράζουν. Ναι μιλήστε για προσφορές αλλα με όριο και αν έιναι σχετικό. Οι προσφορές και διαφήμιση θα πρέπει να βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα post που αφορούν το κοινό και είναι χρήσιμα.
- Μην κάνετε απόλυτη αντιγραφή. Ότι δουλεύει για μια σελίδα δεν είναι απόλυτο οτι δουλεύει και για μια άλλη.
Συνοψίζοντας θα ήθελα να επισημάνω τέσσερα σημεία. Πρωτον η επένδυση στα social media αποτελεί ΕΠΕΝΔΥΣΗ και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως έξοδο ή σπατάλη. Είναι μια επένδυση και μια συμπληρωματική προωθητική ενέργεια με απόλυτα μετρήσιμα αποτελέσματα και εξαιρετική σχέση κόστους ωφέλειας (value for money). Δευτερευούσης είναι σημαντικό να υπάρχει εταιρική ταυτότητα η οποία επικοινωνεί την «προσωπικότητα» της επιχείρησης. Δυστυχώς η παραπάνω έννοια έχει ταυτιστεί με ένα λογότυπο, εταιρική κάρτα και επιστολόχαρτο. To Branding έχει τρείς διαστάσεις και η εικόνα αποτελέι μόνο την μία. Θέλει προσεκτικό σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής καθώς αν δεν τοποθετήθεί η επιχειρηση απο τον επιχειρηματία, θα την τοποθετήσει το κοινό απο την φυσική του ανάγκη να επικοινωνήσει. H δημιουργία μιας ξεκάθαρης εταιρικής ταυτότητας, πρέπει να προηγηθεί κάθε επικοινωνίας ωστε να εξασφαλίσθεί η μέγιστη απόδοση της επικείμενης επένδυσης. Τρίτον, αναγνωρίστε τα συμπτώματα του Marketing Myopia αν θεωρείτε οτι το κοινό σας δεν ασχολείτε με τα social media. Ακόμη και να έχετε δικιο σήμερα, στο άμεσο μέλλον η κύρια καταναλωτική δυναμη έρχετε απο την γενιά των millennials που ζεί μέσα σε αυτά με δείκτη χρήσης 91%. Κλείνοντας, μιλήστε με εξειδικευμένους επαγγελματίες του χωρου ωστε να σας κατευθύνουν στο χτίσιμο μιας εταιρικής ταυτότητας και στις ευκαιρίες του ψηφιακού Μαρκετινγκ. Ενημερωθείτε σχετικά με την ενίσχυση της ευρύτερης ψηφιακής παρουσίας σας πέραν απο τα social media και στις επιλογές στοχευμένης προώθησης, λέξεις κλειδιά, landing pages, Remarketing, SEO και άλλα συγχρονα εργαλεία. Θα εκπλαγείτε απο τις δυνατότητες των εργαλείων που υπάρχουν σήμερα αν γνωρίζετε τους πελάτες σας.
Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr