Τι είναι το MAXIMUS?
Το MAXIMUS είναι ένα Ευρωπαϊκό έργο για τη βελτίωση των κινήτρων και της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας και του gamification. Βασικό αποτέλεσμα του έργου αποτελεί η ανάπτυξη μιας ψηφιακής, διαδραστικής και προσαρμόσιμης πλατφόρμας που περιλαμβάνει στοιχεία που μοιάζουν με παιχνίδι για να ενθαρρύνεται η συμμετοχή των μαθητών.
Οι Συμμετέχοντες του MAXIMUS Δοκιμάσαν και Αξιολόγησαν την Πλατφόρμα
Στη δεύτερη φάση του έργου, η πλατφόρμα MAXIMUS δοκιμάστηκε από τους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές και τους μαθητές των σχολείων που συμμετείχαν στο έργο, προκειμένου να αξιολογηθεί η πρακτικότητα του συστήματος, να εντοπιστούν τυχόν ελλείψεις, ώστε το εργαλείο να είναι σύντομα διαθέσιμο για χρήση στα σχολεία.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε δύο γύρους. Ο πρώτος γύρος δοκιμών πραγματοποιήθηκε μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2022, με τη συμμετοχή 70 μαθητών και οκτώ εκπαιδευτικών με την δοκιμαστική έκδοση της πλατφόρμας MAXIMUS.
Ο δεύτερος γύρος πραγματοποιήθηκε μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2022, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από την Ισπανία, τη Σλοβακία και την Ελλάδα. Τα σχόλια που ελήφθησαν ήταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία θετικά, με τους εκπαιδευτικούς να αναφέρουν την αύξηση της συμμετοχής των μαθητών και κινήτρων τους, με τους μαθητές επίσης να εκφράζουν πως η πλατφόρμα MAXIMUS έκανε τη μάθηση τους πιο ευχάριστη και διαδραστική.
Τι Δήλωσαν οι Μαθητές;
Με την ανατροφοδότηση που λάβαμε είδαμε πως:
- 68% των μαθητών είχε μεγαλύτερο ενθουσιασμό κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους,
- 96% δήλωσε ικανοποιημένο με τα οφέλη/βραβεία που προσφέρονται στην πλατφόρμα
- 86% εργάστηκε πιο σκληρά για να κερδίσει τα βραβαία που δίνονται
- 79% βρήκε ενδιαφέρουσα τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ψευδώνυμα και avatars
Ωστόσο, υπήρχε μια μικρή μειοψηφία που δήλωσε πως η χρήση του MAXIMUS δεν τους βοήθησε να εμπλακούν περισσότερο στο μάθημα. Για παράδειγμα, ένας μαθητής δήλωσε πως ο ενθουσιασμός του παρέμεινε αμετάβλητος επειδή το λογισμικό δεν παρακινούσε τους μαθητές σε μαθήματα όπως η ιστορία ή η γλώσσα. Ενώ, κάποιοι άλλοι, αμφισβήτησαν τη συνάφεια της παιχνιδοποίησης με τα μαθήματα τους.
Πώς θα Αξιοποιήσουμε την Πληροφορία
Το feedback που λάβαμε κατί τις φάσσεις δοκιμών θα χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα και την ελκυστικότητα της πλατφόρμας MAXIMUS για τους μαθητές. Για παράδειγμα, κάποιοι από τους μαθητές δήλωσαν πως τα άβαταρ πρέπει να έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και να μην περιορίζεται η αγορά τους σε ένα μόνο άτομο.
Το σύστημα παρακίνησης MAXIMUS είναι προσβάσιμο από σειρά συσκευών, όπως υπολογιστές, iPads και κινητά τηλέφωνα, επιτρέποντας στους μαθητές να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή. Η ομάδα μας αναπτύσσει αυτή τη στιγμή μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ώστε να γίνει η πλατφόρμα περισσότερο προσιτή.
Με Λίγα Λόγια
Το έργο MAXIMUS είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα και την παρακίνηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή και τα κίνητρα των μαθητών κάνοντας τη μάθηση περισσότερο διασκεδαστική και διαδραστική, αλλά βελτιώνοντας τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις.
Το έργο MAXIMUS έως τώρα έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία έχοντας δημιουργήσει ένα σύστημα παρακίνησης μαθητών που έχει λάβει ιδιαίτερα θετικά σχόλια από την εκπαιδευτική κοινότητα. Με την ανάπτυξη της εφαρμογής για κινητά που ετοιμάζουμε, η πλατφόρμα θα γίνει ακόμη πιο προσιτή και βολική για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Το έργο έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι που μπορεί να ενισχύσει τα μαθησιακά αποτελέσματα σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και πέραν αυτής.
Μείνετε συντονισμένοι στο MAXIMUSent και ενημερωθείτε για όλες τις εξελίξεις.