by Institute of Entrepreneurship Development iED

Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Πώς Αποκτιέται;

της Ευθαλίας Μπουγίδου

Ακούγοντας κανείς τον όρο “επιχείρηση” ενδεχομένως αυτόματα φέρει στη σκέψη του και την έννοια του “κέρδους”. Προκειμένου, επομένως, να επιτύχει μια επιχείρηση μακροχρόνια κερδοφορία οφείλει εξ υπαρχής να διακριθεί έναντι των ανταγωνιστών της. Αυτό επιτυγχάνεται  χρησιμοποιώντας στρατηγικές που καλύπτουν όλες τις λειτουργικές της περιοχές π.χ. στρατηγική διανομής, στρατηγική τιμολόγησης, παγκόσμιες στρατηγικές. Ο τρόπος δε με τον οποίο μια επιχείρηση ανταγωνίζεται (way of competing) είναι ο παράγοντας που περιλαμβάνει τις διάφορες στρατηγικές.

Κατηγορίες Ανταγωνιστικών Πλεονεκτημάτων

Γενικά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα πρέπει να είναι αρκετά σημαντικά (substantial) ώστε να κάνουν τη διαφορά, καθώς και διατηρήσιμα (sustainable) ώστε να αντιμετωπίζονται με επιτυχία οι περιβαλλοντικές αλλαγές και οι ενέργειες των ανταγωνιστών. Παράλληλα είναι σημαντικό να μετατρέπονται σε ορατά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τους πελάτες.

Περαιτέρω, διακρίνονται σε κύρια και βοηθητικά. Tα κύρια αποτελούν και τον πυρήνα των πλεονεκτημάτων μιας επιχείρησης και βοηθούν στο ορισμό της ταυτότητας της. Παίρνοντας κανείς ως παράδειγμα την περίπτωση της γνωστής παγκοσμίως αλυσίδας τροφίμων “KFC” και το σλόγκαν “Στα KFC, κάνουμε το κοτόπουλο σωστά!” μπορεί να αντιληφθεί πως το κεντρικό κομμάτι της επιχείρησης υποβοηθάται από συμπληρωματικά πλεονεκτήματα όπως η σωστή εξυπηρέτηση και η καθαριότητα.

Ένα δε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μπορεί να προκύψει από οποιαδήποτε λειτουργία ή δραστηριότητα μιας επιχείρησης και συνήθως προκύπτει από:

  • την καινοτομία και την ποιότητα των προϊόντων,
  • την τεχνολογία,
  • τη μέθοδο διανομής ή πώλησης,
  • το βαθμό ελέγχου των πρώτων υλών,
  • τη γνώση της συγκεκριμένης αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται,
  • τις προσφερόμενες υπηρεσίες στους πελάτες (ενίοτε και στους εμπόρους λιανικής).

Πότε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χαρακτηρίζεται ως διατηρήσιμο;

Όπως προαναφέρθηκε, ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα πρέπει να χαρακτηρίζεται ως διατηρήσιμο. Για να το πετύχει αυτό μια επιχείρηση οφείλει να εστιάσει σε τρία βασικά και θεμελιώδη σημεία:

  1. Τη διαφοροποίηση μάρκετινγκ (marketing differentiation),
  2. Τη συνολική ηγεσία κόστους (overall cost leadership) και
  3. Την εστίαση (focus ή niche).

Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο του citycampus.gr πατήστε εδώ.

Τελευταία Νέα

Online Διαδραστική Παρουσίαση: Ανοιχτός Διάλογος για...

Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας σας προσκαλεί στην online διαδραστική παρουσίαση για την ενημέρωση σχετικά με την πολιτική συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη...

Με Επιτυχία Ολοκληρώθηκε η Υβριδική Εκδήλωση...

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και πλήθος κόσμου η δεύτερη και τελευταία ημέρα του Innovent Forum 2024, της υβριδικής εκδήλωσης Επιστήμης και Τεχνολογίας που πραγματοποιήθηκε στο...

Οι Τεχνολογικές Λύσεις για την Ανθρωπότητα...

Η πρώτη ημέρα της διήμερης υβριδικής Εκδήλωσης Επιστήμης & Τεχνολογίας Innovent Forum 2024 ολοκληρώθηκε με επιτυχία σήμερα στο Πάρκο Καινοτομίας JOIST, με μια δυναμική...

Για πρώτη φορά στη Θεσσαλία διοργανώνεται...

H Μονάδα Καινοτομίας – Μεταφοράς Τεχνολογίας και Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Περιφέρεια Θεσσαλίας διοργανώνουν, για πρώτη φορά στη Θεσσαλία, ανοιχτό Μαραθώνιο...

Μίκρο-Επιχειρηματικότητα: Ένας mini οδηγός

Της Άρτεμις Βενιέρη Ο όρος «μίκρο-επιχειρηματικότητα», αναφέρεται στην άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας από μια μικρή επιχείρηση, η οποία απασχολεί λίγους εργαζόμενους. Ειδικότερα, μια επιχείρηση αυτού του είδους, λειτουργεί...