by Institute of Entrepreneurship Development iED

4 Βήματα και τα συνηθέστερα λάθη στην αναζήτηση ευρέσεως εργασίας

Παρόλο τα όσα συμβαίνουν στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια, πολλοί άνθρωποι έχουν βρει αξιόλογες θέσεις εργασίας, τη στιγμή που άλλοι αναλώνονται στην απογοήτευση, το άγχος, το θυμό και τη στεναχώρια.

Σε αυτό το άρθρο, ωστόσο, δεν θα σταθούμε σε αυτό. Θα προχωρήσουμε ευθύς αμέσως στο να δώσουμε προτάσεις οι οποίες μπορούν να πολλαπλασιάσουν τη δυνατότητα που έχετε να βρείτε όχι απλά μια δουλειά, αλλά να βρείτε την εργασία εκείνη που θα σας κάνει να νιώθετε ενθουσιασμό και διάθεση και θα βελτιώσει ουσιαστικά την ποιότητα της ζωής σας. Το μυστικό; Να μην παρασυρθείτε από το περιβάλλον γύρω σας. Να εστιάσετε στο να δημιουργήσετε οι ίδιοι το περιβάλλον σκέψης το οποίο θα σας ωθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, σε 4 βασικά βήματα, τα οποία θα πολλαπλασιάσουν τις πιθανότητες να αποκτήσετε την εργασία που επιθυμείτε.

Βήμα πρώτο: Που πάω;

Γιατί αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πας, θα πας εκεί που κοιτάς! Γνωστό γνωμικό και χιλιοειπωμένο. Ωστόσο, είναι πάντα επίκαιρο καθώς οι περισσότεροι υποψήφιοι πραγματικά δεν γνωρίζουν που ακριβώς θέλουν να πάνε. Νομίζουν ότι γνωρίζουν αλλά στην πραγματικότητα έχουν μια υπερβολικά μεγάλη περιοχή κατεύθυνσης η οποία τους μπερδεύει, τους αποπροσανατολίζει και εντέλει τους εξαντλεί και τους οδηγεί σε αδιέξοδο.

Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται εδώ είναι τα εξής:

  • Οι υποψήφιοι ψάχνουν για μια «οποιαδήποτε» δουλειά (και αν τη βρουν σαμποτάρουν τον εαυτό τους υποσυνείδητα έτσι ώστε να αποδεσμευτούν από αυτή).
  • Ψάχνουν για μια δουλειά η οποία έχει πλέον πάψει να έχει ζήτηση λόγω της πορείας της εξέλιξης.
  • Ψάχνουν μια δουλειά η οποία είναι πολύ πάνω από τις γνώσεις και τα προσόντα τους.

Το πρώτο βήμα είναι να βρείτε ακριβώς τη δουλειά την οποία αληθινά επιθυμείτε να κάνετε και υπάρχει ζήτηση για αυτή. Γιατί; Γιατί αν ψάχνετε κάτι το οποίο θα κάνει το αίμα σας να κυλάει με μεγαλύτερη ζωντάνια στις φλέβες σας, έχετε πολλαπλάσιες πιθανότητες να καταβάλετε τον απαιτούμενο κόπο που χρειάζεται και εν τέλει να το βρείτε!

Μια ερώτηση που μπορεί να σας φέρει πιο κοντά στην πολύτιμη πληροφορία που ψάχνουμε είναι η εξής: Αν το χρήμα δεν ήταν το ζητούμενο, και μπορούσες να είσαι ο καλύτερος στον κόσμο πάνω σε κάτι, ποιο θα ήταν αυτό; (Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση με σιγουριά, τότε το πρώτο βήμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για εσάς!)

Δείτε εδώ ένα χρήσιμο τεστ που θα σας βοθήσει να βρείτε την ιδανική καριέρα βάσει της προσωπικότητας σας.

Βήμα Δεύτερο: Ποιος είμαι;

Και μη βιαστείτε να απαντήσετε «Γνωρίζω ποιος είμαι. Εγώ δουλειά χρειάζομαι!»

Ο κάθε άνθρωπος έχει έναν ιδιαίτερο τύπο προσωπικότητας. Κάποιοι είναι εξωστρεφείς και απολαμβάνουν το να δουλεύουν με πολύ κόσμο, ενώ κάποιοι άλλοι είναι εσωστρεφείς και υποφέρουν όταν χρειάζεται να μιλήσουν με πολλούς ανθρώπους. Κάποιοι έχουν στη φύση τους το να εστιάζουν στη μεγάλη εικόνα, και θα ήταν καλοί ηγέτες (αλλά όχι τόσο σπουδαίοι διοικητικοί υπάλληλοι) ενώ κάποιοι άλλοι εστιάζουν στις λεπτομέρειες και είναι πολύτιμοι συνεργάτες σε ένα λογιστήριο ή σε μια θέση που απαιτεί ακρίβεια και προσοχή, ωστόσο μπορούν πραγματικά να βουλιάξουν μια επιχείρηση αν τους βάλεις στο τιμόνι.

Το να μάθετε ακριβώς ποιος είναι ο τύπος της προσωπικότητας σας είναι τόσο απαραίτητο και τόσο χρήσιμο όσο το να γνωρίζετε τον αριθμό του τηλεφώνου σας. Θα σας βοηθήσει όχι μόνο στο να επιλέξετε τη δουλειά στην οποία έχετε τις περισσότερες δυνατότητες να πετύχετε, αλλά θα σας δώσει πληροφορίες και στο πώς να συνεργάζεστε αρμονικά με τους πελάτες, τους συναδέλφους, τους προϊσταμένους και τους υφισταμένους σας, όπως φυσικά θα βελτιώσει και τις σχέσεις με τους δικούς σας ανθρώπους.

Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται όσον αφορά το δεύτερο βήμα είναι τα εξής:

  • Οι άνθρωποι επιλέγουν αντικείμενο εργασίας σύμφωνα με αυτό που τους συμβούλεψε ένας φίλος ή κάπου άκουσαν ότι είναι καλή ιδέα, ή
  • Επιλέγουν μια δουλειά η οποία είναι στην παράδοση της οικογένειας, άσχετα με το αν τους ταιριάζει, ή
  • Επιλέγουν μια δουλειά η οποία επιφέρει κέρδος στους άλλους, ωστόσο είναι αντίθετη με τον τύπο προσωπικότητας τους, οδηγώντας τους έτσι σε δυσκολίες ή και αδιέξοδο.

Βήμα Τρίτο: Τα «όπλα» μου

Το βιογραφικό σας. Και με αυτό δεν αναφέρομαι μόνο στο ότι πρέπει να είναι καθαρογραμμένο, συνοπτικό και περιποιημένο. Κάθε άλλο. Σπάνια έχω συναντήσει βιογραφικά τα οποία δεν μπερδεύουν σχετικά με το που θέλει να πάει ο υποψήφιος. Ακόμα πιο σπάνια, είναι εκείνα που παρουσιάζουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί με επιτυχημένο τρόπο. Συντάξτε ένα βιογραφικό το οποίο να μην αφήνει καμία ανάγκη να «μαντέψει» ο άλλος τι ακριβώς γνωρίζετε και που είσαστε ήδη έμπειροι. Στα «plus» είναι και το να γράφετε στην αρχή του δυο λόγια σχετικά με το ποιοι είσαστε καθώς και το αντικείμενο στο οποίο επιθυμείτε να εργαστείτε.

Οκτώ λόγοι που στέλνετε δεκάδες βιογραφικά χωρίς να παίρνετε απάντηση.

Τα συνηθέστερα λάθη που καλό είναι να αποφεύγετε εδώ είναι τα εξής:

  • Το βιογραφικό έχει περιττή πληροφορία.
  • Είναι μακροσκελές και πυκνογραμμένο.
  • Δεν επιδεικνύει τα αποτελέσματα που φέρατε στον προηγούμενο εργοδότη σας.
  • Δεν παρουσιάζει τις πραγματικές δεξιότητες και την εμπειρία που έχετε αποκτήσει.

Βήμα Τέταρτο: Η online παρουσία σας

Σύμφωνα με μια έρευνα της Focus Bari, ένας στους τρεις υποψηφίους έχει απορριφτεί λόγω της συμπεριφοράς του στα Social Media. Εντυπωσιακό έτσι;

Οι εταιρείες πλέον χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εύρεση περισσότερων πληροφοριών για τον υποψήφιο: το 44% μόλις λάβει το βιογραφικό του, το 11% μετά την πρώτη συνέντευξη και το 15% στη μέση της διαδικασίας επιλογής και πρόσληψης.*

Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται εδώ είναι τα εξής:

  • Αναρτήσεις με ανάρμοστα σχόλια.
  • Με ανάρμοστες φωτογραφίες.
  • Με υβριστικό περιεχόμενο για τον προηγούμενο εργοδότη, όπως επίσης και
  • Εκτεταμένα ορθογραφικά λάθη τα οποία μπορούν να αποβούν μοιραία στην προσπάθεια σας να βρείτε δουλειά.

Χρησιμοποιήστε τα Social Media, το Facebook, και το Twitter για μια πιο προσιτή παρουσία, και το LinkedIn για μια πιο επίσημη, έτσι ώστε να επικοινωνήσετε αλλά και να συνδεθείτε με μελλοντικούς εργοδότες και πελάτες. Ωστόσο κρατήστε μια συγκεκριμένη στρατηγική επικοινωνίας και μην αποκλίνετε από αυτή για να αυξήσετε τις πιθανότητες σας να βρείτε ή να σας βρουν εκείνοι που σας χρειάζονται.

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Τελευταία Νέα

Το Νεαρό Διοικητικό Συμβούλιο του Μορφωτικού...

Στο ορεινό χωριό Άγιος Νικόλαος Τρικάλων, το νεαρό διοικητικό συμβούλιο του Μορφωτικού Συλλόγου "Καμνάι" έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να αναζωογονήσει το χωριό τους και...

Έως 25.000 Eυρώ Aνά Eπιχείρηση από...

Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη νέα πρόσκληση του, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη για αιτήσεις σε ολόκληρη την...

Γίνετε Πρότυπο: Εμπνεύστε τη Νέα Γενιά...

Είστε μία δυναμική και καταξιωμένη γυναίκα στον τομέα της επιχειρηματικότητας, της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των τεχνών ή των μαθηματικών; Σας προσκαλούμε να...

Socially Agile Hackathon: Οι Ομάδες από...

Στις 21 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε επιτυχώς το διαδικτυακό Hackathon μέσω της πλατφόρμας Zoom, το οποίο διοργάνωσε το έργο Socially Agile, εταίρος του οποίου είναι...

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...