Στο πρόγραμμα συμμετέχουν: ο Γερμανικός οργανισμός GIB, (Association for Innovation Research and Consultancy), ως συντονιστής του έργου, με εταίρους: το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου από την Ελλάδα, το Πανεπιστήμιο του Aarhus από τη Δανία (Danish School of education) και το Πανεπιστήμιο Folkuniveristetet από τη Σουηδία.
Το Πρόγραμμα
Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση της επαγγελματικής κατάρτισης και η ανάπτυξη ευκαιριών επαγγελματικής ένταξης των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έργο στοχεύει επίσης στην επιλογή μεθόδων και διαδικασιών και στην μεταφορά τους από Δανία, Σουηδία, Γερμανία και Ελλάδα σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη συνάντηση συζητήθηκε και οριστικοποιήθηκε η εργαλειοθήκη του προγράμματος και το σχέδιο κατάρτισης, αξιολογήθηκε το σχέδιο διάδοσης του εργαστηρίου και αποφασίστηκε ότι θα ακολουθήσουν συναντήσεις στην Περιφέρεια. Στη συνάντηση παρευρέθησαν εκπρόσωποι του ΕΚΕΠΙΣ και του ΟΑΕΔ οι οποίοι και εξέφρασαν την επιθυμία για υιοθέτηση των εργαλείων του προγράμματος.
Τα εργαλεία του έργου αποτελούν οι μέθοδοι αξιολόγησης των ατομικών ικανοτήτων και τα αντίστοιχα εργαλεία.
Το Εργαστήριο
Ο στόχος του εργαστηρίου είναι η μεταφορά ορθών πρακτικών προσδιορισμού και αξιολόγησης των ικανοτήτων νέων των χωρών εταίρων του έργου δηλαδή της Δανίας, της Γερμανίας, της Ελλάδας και της Σουηδίας.
Αντικείμενο του εργαστηρίου είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων σχετικά με το πακέτο εργαλείων-μεθόδων (toolbox) που έχει αναπτυχθεί και περιλαμβάνει τις μεθόδους αξιολόγησης των κοινωνικών και προσωπικών ικανοτήτων (soft skills). Το toolbox περιέχει λεπτομερή παρουσίαση των μεθόδων και των αντίστοιχων εργαλείων αλλά και αναφορά στα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της κάθε μεθόδου προσδιορισμού και αξιολόγησης των κοινωνικών και προσωπικών ικανοτήτων (soft skills).
Κύριες Θεματικές Ενότητες/Μέθοδοι
- The Danish on-line portfolio
Αποτελεί το εργαλείο του Υπουργείου Παιδείας της Δανίας για όλους όσους χρειάζονται μια επισκόπηση και τεκμηρίωση της μάθησης που αποκτήθηκε μέσω της παιδείας, της εργασίας και άλλων εμπειριών. Βασίζεται στην ιδέα ότι η αναγνώριση της προγενέστερης μάθησης ή των πραγματικών ικανοτήτων βρίσκεται στην εστίαση των συνολικών ικανοτήτων του ατόμου. Το άτομο θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να χρησιμοποιεί και να κτίζει επάνω στις ικανότητες του εντός του εκπαιδευτικού συστήματος, ανεξαρτήτως του τόπου και του τρόπου με τον οποίο έχουν αποκτηθεί οι ικανότητες.
- The German Building a Town
Εξετάζει τις γενικές ικανότητες που απαιτούνται στην αγορά εργασίας. Αναγνώριση ικανοτήτων και δεξιοτήτων όπως ο σχεδιασμός έργου, συγκέντρωση, δεξιότητες ομαδικής εργασίας, σύγκρουση δεξιοτήτων αποφασιστικότητας, παροχή κινήτρων, επιμέλεια και λεπτές κινητικές δεξιότητες. Ενίσχυση κριτικής ανάλυσης ανάμεσα στις ασκήσεις με την μορφή παιχνιδιού και την ευσυνείδητη φύση της εκτίμησης. Βελτίωση του αυτοσεβασμού.
- The Swedish GROW–model
Αποτελεί ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται στην επαγγελματική εκπαίδευση υπό την έννοια της Μάθησης Βασισμένης στο Πρόβλημα (PBL) για να δείξει στους συμμετέχοντες την σπουδαιότητα της εργασίας και της λειτουργίας από κοινού σαν ομάδα. Επιπρόσθετα, εκτιμάται η κοινωνική συμπεριφορά σε σύγκριση με τις απαιτήσεις των εργοδοτών.
Υλικό Εργαστηρίου
- Ατζέντα
- Φωτογραφίες: