Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος LACTIMED, η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προκηρύσσουν διαγωνισμό για τη δημιουργία λογότυπου-εικόνας.
Το λογότυπο αυτό θα χρησιμοποιηθεί από την ομάδα επιχειρηματιών και φορέων του γαλακτοκομικού τομέα της Θεσσαλίας που προέκυψε από τις δράσεις του παραπάνω προγράμματος με το ενδεικτικό όνομα : «TerraThessaliaLactis» και υπότιτλο: Cooperation of Small Dairy Territories of Thessaly
Λίγα λόγια για το Πρόγραμμα
Το Πρόγραμμα LACTIMED προβλέπει την εκπόνηση και την εφαρμογή ενός σχεδίου προώθησης των τυπικών μεσογειακών γαλακτοκομικών προϊόντων. Στόχος είναι η προώθηση συνεργασιών σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, η οργάνωση δραστηριοτήτων και ο σχεδιασμός επενδύσεων με στόχο να στηριχθούν τα θεσσαλικά τυπικά ποιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Α. Σκοπός του διαγωνισμού
Σκοπός του λογότυπου είναι:
- να δημιουργήσει ενιαία ταυτότητα για τα Θεσσαλικά γαλακτοκομικά προϊόντα των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων και φορέων,
- να προσδώσει ευρεία αναγνωρισιμότητα, έτσι ώστε να συνδράμει την επικοινωνιακή προσπάθεια για τη γνωστοποίηση των προϊόντων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Β. Δικαίωμα Συμμετοχής
Ο διαγωνισμός είναι ανοικτός για όλους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα), στην καλύτερη πρόταση θα απονεμηθεί χρηματικό βραβείο ύψους 1.000,00 ευρώ και τιμητικές διακρίσεις στις επόμενες 3 καλύτερες προτάσεις.
Γ. Μήνυμα Λογότυπου-εικόνας
Η στόχευση της πιλοτικής δράσης του Lactimed
Η ανάδειξη γαλακτοκομικών προϊόντων των οποίων α) η πρώτη ύλη προέρχεται από κοπάδια που εντάσσονται σε ημι-εκτατικά συστήματα παραγωγής (φυσική βόσκηση των ζώων, μετακίνηση στα βουνά), β) η παραγωγική δραστηριότητα εξασφαλίζει ασθενές περιβαλλοντικό αποτύπωμα (εγγύτητα συλλογής των ζωοτροφών και του γάλακτος), και γ) οι παραγωγοί και επιχειρηματίες διατηρούν στενή σχέση με τη περιοχή τους . Το Premium προϊόν θα παρασκευάζεται με ανοιξιάτικο γάλα η τιμή του όποιου θα αυξάνεται όσο η παραγωγή του θα πλησιάζει προς τον Ιούνιο όταν η χλωρίδα αποκτά τα βέλτιστα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ένα καινοτομικό σύστημα πιστοποίησης θα επιβεβαιώνει αυτά τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα του τελικού προϊόντος.
Παρακάτω αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά, καθώς και η ανάλυσή τους, που θα πρέπει να εμπεριέχει και να εμπνέει η νέα εικόνα για τα Θεσσαλικά γαλακτοκομικά προϊόντα:
- Ανάγλυφο: Η Θεσσαλία είναι μια περιοχή με ποικιλόμορφο ανάγλυφο γεγονός που επιτρέπει την διατήρηση των δασο-ποιμενικο-γεωργικών χρήσεων γης και την ανάπτυξη ποικίλων παραγωγικών δραστηριοτήτων. Έχουν προκύψει ιστορικά αξιόλογης ομορφιάς και ποικιλόμορφα τοπία για τη διαχείριση των οποίων η κτηνοτροφική δραστηριότητα συμβάλλει σημαντικά.
- Παράδοση: Η Θεσσαλία έχει παράδοση στην ημι-εκτατική αλλά και μετακινούμενη-ημινομαδική (πεδινά, ορεινά) αιγοπροβατοτροφία και στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων. Οι από αιώνες εξειδικευμένοι κτηνοτροφικοί πληθυσμοί (Βλάχοι, Σαρακατσάνοι, Χασιώτες κτλ), οι αυτόχθονες φυλές (καραγκούνικο, σαρακατσάνικο, καλαρρύτικο, αίγα σκοπέλου) και οι τυροκόμοι αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο για τη θεσσαλική γαλακτοκομία. Συνδυάζουν με αξιοθαύμαστο τρόπο την παράδοση (σχέση με το χώρο και τους τρόπους τυροκόμισης) με τον εκσυγχρονισμό (εγκαταστάσεις, τεχνικές υγεία, ποιότητα, ISO κτλ).
- Τα κύρια προϊόντα των Θεσσαλών: γάλα, γιαούρτι, βούτυρο, και πληθώρα τυριών (φέτα, μανούρι, κασέρι, γαλοτύρι, μυζήθρα, ξινοτύρι, τσαλαφούτι, νιβατό, κ.ά.).
- Υγιεινό προϊόν: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ειδικότερα το τυρί αποτελεί πλούσια πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και αποτελεί εξαιρετική πηγή ασβεστίου αλλά και μικρά ποσά λακτόζης γι’ αυτό και μπορεί να καταναλωθεί από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη.
- Θεσσαλική ιδιαιτερότητα: Η γαλακτοκομική δραστηριότητα οργανώνεται στο εσωτερικό της θεσσαλικής γαλακτοκομικής λεκάνης και πιο συγκεκριμένα στο εσωτερικό μικρο-περιοχών όπου τα κτηνοτροφικά συστήματα παραμένοντας σε μεγάλο βαθμό εκτατικά διατηρούν στενές σχέσεις με αυτές τις περιοχές όπως και οι ντόπιοι τυροκόμοι με τους τοπικούς κτηνοτρόφους. Όλα αυτά συμβάλλουν ώστε η Θεσσαλία ταυτόχρονα με τη φήμη της ως μια γαλακτοκομική λεκάνη να διατηρεί ακόμη στο εσωτερικό της αυτές τις κτηνοτροφικές γαλακτοκομικές εδαφικές οάσεις οι οποίες της προσδίδουν μια μεγάλη γκάμα τυριών, γεύσεων κτλ.. Οι μικρές αυτές οάσεις εξασφαλίζουν ποικιλία και διακριτότητα στο εσωτερικό της Θεσσαλίας και γι’ αυτό δεν θα πρέπει τα προϊόντα τους να ομογενοποιηθούν.
- Η μικρή ακτίνα συλλογής ζωοτροφών και γάλακτος η οποία κυμαίνεται από μερικά έως 20 χιλιόμετρα θα πρέπει να αποτυπώνεται στην νέα ταυτότητα του προϊόντος και να πιστοποιείται ανάλογα.
- Χλωρίδα: Η χλωρίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας παρουσιάζει σημαντική ποικιλία. Μόνο στην ευρύτερη περιοχή του Κάτω Ολύμπου, έχουν καταγραφεί περίπου 1.000 είδη εκ των οποίων τα 45 προστατεύονται από διεθνείς συμβάσεις. Η πλούσια βιοποικιλότητα με πολλά θρεπτικά στοιχεία για τη διατροφή, αρώματα κλπ είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας εικόνας και συμβάλλει καθοριστικά στη ανάδειξη υγιεινών προϊόντων (με ωμέγα3, κ.ά.).
- Μικρές επιχειρήσεις: Κύριο χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας που θα δημιουργηθεί για τα Θεσσαλικά γαλακτοκομικά προϊόντα είναι η παραγωγή τους από μικρές σε μέγεθος τοπικές επιχειρήσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν διατηρήσει τον οικογενειακό τους χαρακτήρα και την παραδοσιακή τους ταυτότητα. Άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι συνδέονται με στενές και παραδοσιακές σχέσεις με τους κτηνοτρόφους στο εσωτερικό των μικρών περιοχών όπου ανήκουν (Μουζάκι, Καλαμπάκα, Ελασσόνα, Βελεστίνο, Φάρσαλα κτλ)
- Γαστρονομία: Από την πλευρά της γευστικής απόδοσης, το τυρί μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους και να καλύψει εξεζητημένες γαστρονομικές απαιτήσεις, εφόσον διαθέτει το «χάρισμα» του συνδυασμού με τις περισσότερες διατροφικές ομάδες, δημιουργώντας ένα πλήθος συνταγών και μια παλέτα μαγειρικών επιλογών. Σημειώνονται οι πίτες, ο τραχανάς κτλ.
Δ. Μορφή και χρήση λογότυπου
Το λογότυπο θα πρέπει να έχει τη μορφή εικόνας/συμβόλου που θα χρησιμοποιηθεί σε δράσεις προώθησης των γαλακτοκομικών προϊόντων, σε ενημερωτικά έντυπα/προωθητικά αντικείμενα και εκδηλώσεις, σε ηλεκτρονικές εφαρμογές και ιστοσελίδες. Είναι επιθυμητό να ενταχθεί στο λογότυπο το γράμμα Θ. Ως ελάχιστη απαίτηση, το υποψήφιο σχέδιο λογότυπου θα πρέπει να είναι πρωτότυπο, κατάλληλο για την σκοπούμενη χρήση, να μην καταπατά πνευματικά δικαιώματα τρίτων, ούτε να έχει προσβλητικό ύφος. Θα αναζητηθεί η καλύτερη πρόταση ως προς την επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα, την περιεκτικότητα του μηνύματος και τα στοιχεία καινοτομίας.
Τα πνευματικά δικαιώματα (copyright) των προτάσεων λογότυπου που θα υποβληθούν στον διαγωνισμό, ανήκουν στους δημιουργούς τους. Τα πνευματικά δικαιώματα (copyright) του νικητήριου λογότυπου που θα επιλεγεί, μεταφέρονται αυτόματα, ως πνευματική ιδιοκτησία του Προγράμματος LACTIMED. Το ηθικό δικαίωμα όλων των υποβληθέντων και του νικητήριου λογότυπου, ανήκει στο Δημιουργό.
Ε. Διαδικασία Υποβολής και Αξιολόγησης
Η διαδικασία υποβολής και αξιολόγησης των λογότυπων θα είναι πλήρως ηλεκτρονική. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποστείλει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@entre.gr το προτεινόμενο λογότυπο μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας του (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας). Ο τίτλος του ηλεκτρονικού μηνύματος θα πρέπει να αναφέρει τα εξής: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ LACTIMED – Ονοματεπώνυμο για φυσικά πρόσωπα και Όνομα εταιρείας για νομικά πρόσωπα).
Το ηλεκτρονικό αρχείο για κάθε προτεινόμενο σχέδιο θα πρέπει να επισυνάπτεται στο ηλεκτρονικό μήνυμα και να είναι της μορφής αρχείου εικόνας jpeg σε έγχρωμη και ασπρόμαυρη έκδοση, με ανάλυση τουλάχιστον 300 pixels/ίντσα, και συνολικού μεγέθους έως 9 ΜΒ. Στο κυρίως κείμενο του μηνύματος θα πρέπει να περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον τα εξής:
- Τα στοιχεία του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων επί του σχεδίου,
- Η ανάλυση του τρόπου της γραφιστικής ενσωμάτωσης του κυρίως και ενδεχόμενων δευτερογενών μηνυμάτων του λογότυπου -στοιχεία του σήματος (λογότυπου) με επεξήγηση ανά στοιχείο-χρωμότυπος,
- Οι τεχνικές προδιαγραφές και περιορισμοί (αν υπάρχουν) στη χρήση του σχεδίου,
- Η πλήρης αποδοχή των όρων του παρόντος Διαγωνισμού από τον συμμετέχοντα και δήλωση ότι το αποσταλμένο σχέδιο είναι πρωτότυπο και δεν καταπατούνται πνευματικά δικαιώματα (copyright) τρίτων.
Σημείωση: το τελικό παραδοτέο λογότυπο (νικητήριο) θα πρέπει να παραδοθεί σε διανυσματική (vector) μορφή και τα τελικά αρχεία, σε μορφή .eps ή .ai
Η διαδικασία επιλογής θα πραγματοποιηθεί από επιτροπή αξιολόγησης που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό από τους έλληνες εταίρους του Προγράμματος LACTIMED και θα εξετάσει, σε πρώτη φάση τις υποβληθείσες προτάσεις ως προς την ικανοποίηση των ελάχιστων απαιτήσεων (κριτήρια Ομάδας Α) και σε δεύτερη φάση, θα βαθμολογήσει τις προτάσεις ως προς τα κριτήρια επιλογής (Ομάδα Β). Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αξιολογηθούν οι προτάσεις είναι τα κάτωθι:
Ομάδα Α. Κριτήρια πληρότητας ως προς τις ελάχιστες απαιτήσεις του διαγωνισμού, σύμφωνα με τα σημεία Γ και Ε της παρούσης.
Ομάδα Β. Κριτήρια επιλογής: Η συνάφεια του μηνύματος του δημιουργικού με το κεντρικό μήνυμα (50%), η απλότητα και αναγνωρισιμότητα του μηνύματος (25%), η πρωτοτυπία (25%),
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προτάσεων ορίζεται η 14η Αυγούστου 2014. Το βραβείο για το νικητήριο λογότυπο που θα επιλεγεί, ορίζεται στο χρηματικό ποσό των 1.000,00 ευρώ και θα δοθεί στο νικητή/τρια σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης DIARYExpo.
Το αποτέλεσμα του Διαγωνισμού θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας www.entre.gr. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με:
Ινστιτούτο Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αλεξάνδρου Θεόδωρος
Mail: info@entre.gr