Τα νέα του ΙΝΑΝΕΠ

Ο ρόλος του marketing σε μια επιτυχημένη crowdfunding καμπάνια

Η διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας του crowdfunding δεν είναι μόνο μια μεγάλη ιδέα (αν και αυτό βοηθά!). Πρόκειται για ένα προσεκτικά σχεδιασμένο και καλά εκτελεσμένο σχέδιο μάρκετινγκ.

Ο μύθος ότι το crowdfunding είναι ένα μαγικό εργαλείο που προσελκύει αμέσως χιλιάδες ευρώ στην ιδέα σας – απλά δημοσιεύοντας την – είναι εντελώς ψευδής. Πίσω από κάθε επιτυχημένη καμπάνια κρύβεται ένα δυνατό σχέδιο marketing και μια αξιοσημείωτη προσπάθεια από τους ιδρυτές.

Τι σημαίνει όμως δυνατό σχέδιο marketing για το crowdfunding, πώς προετοιμάζεται και τι είδους προσπάθεια αναμένεται να καταβληθεί καθ’ όλη την διάρκεια της καμπάνιας;

1. Προετοιμασία

Οι καλύτερες εκστρατείες marketing προγραμματίζονται πολύ νωρίτερα από την έναρξη της καμπάνιας, έτσι ώστε να μπορούν να συγχρονιστούν οι κατάλληλοι πόροι.

Για παράδειγμα, γνωρίζει ο κύκλος σας ότι η καμπάνια σας πρόκειται να ξεκινήσει ή περιμένετε έως ότου ξεκινήσετε για να τους ενημερώσετε; Οι καμπάνιες τείνουν να έχουν πολύ στενά χρονικά περιθώρια, από 30 έως 60 ημέρες, αφήνοντας πολύ λίγο χρόνο να δράσετε αν δεν έχετε προετοιμαστεί πιο μπροστά. Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε για να είστε καλά προετοιμασμένοι:

  • Ενημερώστε εκ των προτέρων. Πείτε στους στενούς υποστηρικτές σας εκ των προτέρων ότι θα ξεκινήσει η καμπάνια σας. Μιλήστε τους για το ίδιο το προϊόν χωρίς να χρειάζεται να εστιάσετε ειδικά στη συλλογή κεφαλαίων.
  • Έγκαιρη προβολή των μέσων ενημέρωσης. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι κατακλυσμένα με πρόθυμους επιχειρηματίες που προβάλουν τις επιχειρήσεις τους. Επομένως, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να στρέψετε το ραντάρ των περισσότερων δημοσιογράφων, οπότε καλό είναι να ξεκινήσετε αυτή τη διαδικασία πριν την έναρξη της καμπάνιας.
  • Αναπτύξτε το δίκτυό σας. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας σας συνδέεται με το δίκτυο που δημιουργείτε, από τα κοινωνικά μέσα μέχρι τα παραδοσιακά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Βεβαιωθείτε ότι εστιάζετε στην ανάπτυξη του δικτύου σας πριν από την έναρξη της καμπάνιας, ώστε να αυξήσετε την εμβέλειά σας. Προσθέστε φίλους στο Facebook, followers στο Twitter, συνδέσεις στο LinkedIn και ούτω καθεξής.
  • Κλείδωμα πρώιμων υποστηρικτών. Με την εκκίνηση θέλετε να είστε σίγουροι ότι δεν ξεκινάτε από το “0% Χρηματοδότηση”. Αποκτήστε δεσμεύσεις από τους πρώιμους υποστηρικτές ότι θα στηρίξουν την ιδέα σας τη στιγμή που θα ξεκινήσετε. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αποδείξετε την ορμή της καμπάνιας σας από πολύ νωρίς.
Σχετικό Άρθρο:  5 Digital Marketing Tips για να εκτοξεύσεις της Startup επιχείρησή σου

Καμία από αυτές τις τακτικές δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνουν έγκαιρα.

2. Ανάπτυξη σχεδίου marketing

Όπως και κάθε άλλη καμπάνια, ένα επιτυχημένο σχέδιο marketing για το crowdfunding είναι μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική που χρησιμοποιεί μια σειρά παράλληλων τακτικών. Στην περίπτωση αυτή, οι τακτικές αυτές πρέπει να εκτελούνται μέσα σε ένα σύντομο χρονικό πλαίσιο, για αυτό και ο προγραμματισμός είναι επιτακτικός.

  • Αξιολόγηση του δικτύου σας: Ο βασικός πυλώνας στο Crowdfunding είναι το μάρκετινγκ στο δίκτυο σας. Επομένως, ο στόχος σας είναι να στήσετε το σχέδιό σας με τέτοιον τρόπο ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση και υποστήριξη από κάθε μέλος του δικτύου σας. (Διαφορετικές βαθμίδες δικτύου: οικογένεια, στενοί φίλοι, γνωστοί, συνάδελφοι, γείτονες, περαστικοί, άγνωστοι)
  • Βασικά εργαλεία προσέγγισης: Τα διαφορετικά μέλη απαιτούν και διαφορετικά εργαλεία προβολής για να πετύχετε την υποστήριξη τους. Το σχέδιο marketing θα πρέπει να περιλαμβάνει τακτικές που στοχεύουν σε κάθε μέλος του δικτύου και καλύπτει τις ανάγκες του συνόλου. (Διαφορετικά εργαλεία προσέγγισης: προσωπικό email, newsletters, social media, διαφημίσεις στον τύπο, έντυπο υλικό, paid ads, videos, εκδηλώσεις)
Σχετικό Άρθρο:  3 λόγοι για τους οποίους το engagement είναι το μέλλον στα social media

3. Προσπάθεια κατά τη διάρκεια της καμπάνιας

Η προσπάθεια που απαιτείται για μια συγκεκριμένη καμπάνια καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από δύο πράγματα: το μέγεθος του υπάρχοντος δικτύου και το ύψος του χρηματικού στόχου. Κάποιοι έχουν ένα μεγάλο δίκτυο μέσω υφιστάμενων καναλιών, πελατών ή κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Αυτό το καθιστά πολύ πιο εύκολο να τους προσεγγίσετε και να κερδίσετε την υποστήριξη τους. Οι περισσότεροι όμως έχουν ένα μικρό δίκτυο και συνεπώς θα χρειαστεί να εργαστείτε σκληρότερα, μέσω των διαφόρων καναλιών, για να τροφοδοτήσετε το ενδιαφέρον του κοινού για την καμπάνια σας.

Μια επιτυχημένη crowdfunding καμπάνια μπορεί να αλλάξει την τροχιά μιας επιχείρησης, και για αυτό το λόγο αξίζει μια οργανωμένη προσπάθεια. Η προετοιμασία, η ανάπτυξη και η παρακολούθηση του σχεδίου είναι τα τρία πράγματα που ξεχωρίζουν μια επιτυχημένη καμπάνια από τις υπόλοιπες.

Δημοσιεύτηκε στο : www.startup.gr

Ο ρόλος του marketing σε μια επιτυχημένη crowdfunding καμπάνια

Related Posts