Τα νέα του ΙΝΑΝΕΠ

Μπορεί να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τις επιχειρήσεις;

Είναι ώρα να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε σε βάθος το ζήτημα του μέλλοντος του A.I. και την πραγματικότητα της επίδρασής του στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Οι απίθανες δυνατότητες της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης έχουν εμπνεύσει μια σειρά αναλύσεων, οι οποίες ακολουθούν συνήθως δύο ξεχωριστές κατευθύνσεις: είτε περιγράφουν με κάθε λεπτομέρεια την απώλεια θέσεων εργασίας που προβλέπεται από την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, είτε προβάλλουν τους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να μετατρέψει τον κόσμο μας σε παράδεισο (ή κόλαση).

Στο Fortune, όμως, θεωρούμε ότι η πραγματικότητα της τεχνητής νοημοσύνης και οι τρόποι με τους οποίους αυτή η πραγματικότητα μεταβάλλει τον κόσμο των επιχειρήσεων πρέπει να εξεταστούν χωρίς πολύ …μελόδραμα.

Ως προς τη βασική πηγή ανησυχίας σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη – την επίδρασή της στην απασχόληση – η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει (και δεν μπορεί να γνωρίζει) τι ακριβώς επιφυλάσσει το μέλλον. Ο λόγος γι’ αυτό είναι επειδή δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε τι θα προκύψει από την ανθρώπινη ευφυΐα· δεν μπορούμε, με άλλα λόγια, να φανταστούμε τους χιλιάδες τρόπους με τους οποίους οι επιχειρηματίες και οι μάνατζερ θα εφαρμόσουν αυτή τη διαρκώς βελτιούμενη τεχνολογία.

Σχετικό Άρθρο:  5 τρόποι εκμετάλλευσης της τεχνητής νοημοσύνης για την αύξηση των κερδών

Το 1959, ο Arthur Summerfield προέβλεψε με αρκετή σιγουριά ότι σχετικά σύντομα το ταχυδρομείο θα άρχιζε να παραδίδεται με …κατευθυνόμενους πυραύλους. Η οικονομική ανάπτυξη σήμαινε περισσότερα γράμματα, και το μέλλον των εργαζομένων στα ταχυδρομεία φάνταζε εξαιρετικό. Κανένας δεν είχε φανταστεί ότι θα έφτανε μια στιγμή που τα γράμματα δεν θα γράφονταν στο χαρτί, αλλά θα στέλνονταν ηλεκτρονικά, παρόλο που οι απαραίτητες τεχνολογίες για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα κινητά δίκτυα βρίσκονταν ήδη σε ένα βρεφικό στάδιο.

Το ίδιο κινδυνεύουμε να πάθουμε με την τεχνητή νοημοσύνη σήμερα.

Μια δεύτερη πτυχή που πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι ότι οι τελικές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης θα καθοριστούν πρωτίστως από τις δυνάμεις της αγοράς. Οι συζητήσεις που περιστρέφονται γύρω από το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κατευθυνθεί προς τη μετατροπή του κόσμου σε ουτοπία χάνουν την ουσία – θυμίζουν την πρόβλεψη του David Sarnoff, πριν από πολλά χρόνια, ότι η έλευση της έγχρωμης τηλεόρασης θα επέτρεπε στους ανθρώπους να βλέπουν εικαστικά έργα στα σπίτια τους. Αυτό ακουγόταν θαυμάσιο, αλλά κανένας δεν ήθελε να χρησιμοποιεί την τηλεόραση για τέτοιους εκλεπτυσμένους σκοπούς.

Σχετικό Άρθρο:  5 βήματα για την χάραξη στρατηγικής σε επιχειρηματικό επίπεδο

Με άλλα λόγια, η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί από εταιρείες και καταναλωτές για μια ατελείωτη σειρά πρακτικών σκοπών, και η σωρευτική επίδρασή της είναι αδύνατο να προβλεφθεί.

Δημοσιεύτηκε στο: http://www.fortunegreece.com/

Μπορεί να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τις επιχειρήσεις;

Related Posts