by Institute of Entrepreneurship Development iED

Μια φορά κι έναν καιρό… στα social media

Tον τελευταίο καιρό σκέφτηκα να κάνω ένα pause μερικές μέρες και να δω τι ακριβώς κάνουν τα περισσότερα brands τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια αγορά. Αυτό που διαπιστώνω ως trend είναι ότι κάθε brand προσπαθεί με το δικό του τρόπο να δημιουργήσει μία ιστορία. Μία ιστορία που μπορεί με απλό αλλά και ωραίο τρόπο να αποδοθεί στα social media για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών.

Γιατί όμως να δημιουργήσουμε ένα story γύρω από το brand; Γιατί να δημιουργήσουμε ένα story γύρω από τις καμπάνιες που στήνουμε;

Ο βασικότερος λόγος είναι για να ξεχωρίσουμε από τη μάζα, να διαφοροποιήσουμε το brand μας, αλλά και να χτίσουμε μια σωστή στρατηγική γύρω από το περιεχόμενο που μπορεί να μας ακολουθήσει σε όλα τα μέσα. Μπορεί δηλαδή να φύγει από μερικά posts στα socialmedia και να επεκταθεί τόσο σε sites, blogs, ραδιόφωνο, outdoor, και να έχει το viral effect που ψάχνουμε όλοι για το brand μας.

Τι πρέπει όμως να προσέξουμε καθώς δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες στα social media;

Σωστή δομή

Η ιστορία μας πρέπει να είναι τόσο καλά δομημένη ούτως ώστε να μπορεί να προκαλέσει το συναίσθημα στους χρήστες, να τους κάνει να νιώσουν και να γίνουν μέρος αυτής της ιστορίας. Στη δικιά σας ιστορία μπορείτε να ακολουθήσετε μερικά ή ακόμα και όλα τα βήματα της πυραμίδας του Freytag, προκειμένου να δημιουργήσετε το connection που θέλετε με το κοινό σας. Είναι βασικό η ιστορία να έχει μια κλιμάκωση και να κάνει τους χρήστες να κάνουν engage όλο και περισσότερες φορές μέσα στην ιστορία σας.

Ποιοτική διαφήμιση

Κάθε ιδέα για να προωθηθεί θέλει και την ανάλογη διαφήμιση. Η πιο αποδοτική διαφήμιση προκειμένου να κάνετε την ιστορία σας γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από το digital είναι τα Facebook ads. Ωστόσο ακόμα και τα Facebook ads πρέπει να στηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε αρχικά να στοχεύουν το σωστό κοινό. Δηλαδή το κοινό που μπορεί να γίνει engaged με την ιστορία, αλλά και μετά να ακολουθεί την ιστορία σας, αλλάζοντας συνεχώς εικαστικά, μηνύματα αλλά και το budget ανάλογα σε ποια φάση της ιστορίας σας έχετε φτάσει. Σίγουρα η πρώτη φάση που θέλετε να πιάσετε και τους περισσότερους χρήστες, είναι η πιο σημαντική για να αρχίσουν οι χρήστες να μιλάνε για εσάς.

Δημιουργήστε ιστορίες συνδεδεμένες με τις αξίες των καταναλωτών σας

Σίγουρα είναι πολύ ωραίο να βλέπουμε συνέχεια μηνύματα για το brand μας να παίζουν σε όλα τα social media. Ωστόσο, ο κόσμος έχει κουραστεί να βλέπει brands συνεχώς να μιλάνε για το ίδιο το brand και να μην έρχονται κοντά στους καταναλωτές. Δημιουργώντας έναstory είναι βασικό να έρθετε κοντά στο κοινό σας, να δείτε τι το απασχολεί και ποιες είναι οι αξίες του, ώστε να δημιουργήσετε μια ιστορία που αφορά το ίδιο και να είναι πιο κοντά στο δικό του lifestyle, παρά να είναι brand-oriented.

Δημιουργήστε ιστορίες βασισμένες σε “local” ήρωες

Ένα βασικό στοιχείο κάθε ιστορίας σίγουρα είναι ο ήρωας της. Το story που είναι γραμμένο γύρω από τον ήρωα ή τους ήρωες της ιστορίας. Δεν χρειάζεται κάθε φορά το brand να είναι ο ήρωας της ιστορίας μας. Μπορεί όμως να είναι το μέσο που δίνει το κίνητρο στον ήρωα να βρει τη δύναμη να συνεχίσει. Εντοπίστε local ήρωες της καθημερινότητας, άτομα που έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν, αλλά και αξίζει να τους ακούσουν οι υπόλοιποι. Μη ξεχνάμε το 1-9-90! Για κάθε ένα που λέει την ιστορία τους, 9 άτομα θα τον υποστηρίξουν θα έρθουν σε επαφή με την ιστορία, ενώ 90 απλά θα παρακολουθήσουν την ιστορία. Όσο πιο σημαντικό είναι αυτό που έχει να πει ο ήρωας της ιστορίας μας, τόσο μεγαλύτερο κοινό θα την παρακολουθήσει και τόσο περισσότεροι χρήστες θα γίνουν engaged με αυτή.

Περάστε μηνύματα μέσα από την ιστορία σας

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε ιστορία θα πρέπει να βρείτε ποιος είναι ο ρόλος του brand μέσα σε αυτό το story. Να μελετήσετε στρατηγικά ποιο μήνυμα θέλετε να περάσετε για το brand, αλλά και με ποιο ύφος θα το περάσετε (αν δηλαδή η ιστορία θα έχει fun ή πιο emotional χαρακτήρα).

Το βασικό μήνυμα μέσα από την ιστορία πρέπει να είναι το χαρακτηριστικό του brand που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Αν λοιπόν θέλετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ξεχωρίζει και μπορεί να κάνει τους χρήστες να έχουν μεγαλύτερο engagement με το brand, είναι βασικό να δημιουργήσετε ιστορίες οι οποίες συνδέονται με το κοινό σας, αλλά και μπορούν να κάνουν τους χρήστες να δεθούν συναισθηματικά με την ιστορία και να την μοιραστούν με τους φίλους τους.

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Τελευταία Νέα

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...

Εικονική Πραγματικότητα και Εκπαίδευση: Μια Νέα...

Η εικονική πραγματικότητα και η εκπαίδευση είναι δύο κλάδοι που αλληλεπιδρούν ραγδαία, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στη μάθηση. Με την τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών,...

SEW Larissa 2024: Ολοκληρώθηκε με Επιτυχία...

Το SEW Larissa 2024 πραγματοποιήθηκε με πλήθος συμμετεχόντων την Πέμπτη 14 Μαρτίου, στο Πάρκο Καινοτομίας JOIST στην Λάρισα. Το Startup Europe Week, που τελεί...

Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων: Το Συνώνυμο της...

Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί πυρήνα της προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Με την ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας και την...

Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα: Προκλήσεις και...

Η ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Παρά την εμφανή πρόοδο τα...