Τα νέα του ΙΝΑΝΕΠ

Εννιά τρομερά έξυπνες ιστορίες χρηματοδότησης startup

Η συγκέντρωση κεφαλαίων είναι κρίσιμη για κάθε startup. Ιδού μερικοί πρωτότυποι τρόποι με τους οποίους αυτή μπορεί να γίνει.

Μήπως πιστεύετε ότι η επιχειρηματική ιδέα σας είναι νεκρή επειδή δεν μπορείτε να βρείτε επενδυτή; Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες νοιώθουν το ίδιο.

Μέσω συζητήσεών μου με επιχειρηματίες, έχω εντοπίσει εννιά έξυπνες ιστορίες χρηματοδότησης που οδήγησαν στην άνθιση των αντίστοιχων πρότζεκτ με αντισυμβατικό τρόπο.

1. Αναζητήστε διεθνή υποστήριξη

Όταν ο Άνταμ Λάιονς επρόκειτο να στήσει τη The Zebra, μια εταιρεία που προσφέρει τη δυνατότητα διαδικτυακής αναζήτησης ασφαλειών αυτοκινήτου, αποφάσισε να αναζητήσει στο εξωτερικό έναν συνέταιρο που είχε ήδη αναπτύξει ένα παρεμφερές επιχειρηματικό μοντέλο. Και βρήκε τον βρετανό δισεκατομμυριούχο Σάιμον Νίξον, ο οποίος είχε ήδη φτιάξει μια περιουσία με το Moneysupermarket.com

Ο Λάιονς προσφέρθηκε να γίνει ο συνεταίρος του στις ΗΠΑ και ο Νίξον δέχθηκε την πρόταση.

«Δεν σκέφτεται ο καθένας να αναζητήσει επενδυτές σε άλλες αναδυόμενες αγορές που έχουν εμπειρία με παρεμφερή επιχειρηματικά μοντέλα» επισημαίνει ο Λάιονς. «Αλλά για μας ήταν κάτι παραπάνω από επωφελές».

Σχετικό Άρθρο:  Ίδρυση εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο: Μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική επιλογή

2. Δημιουργήστε ένα νέο όραμα με ό,τι έχετε στη διάθεσή σας

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο Τζέι Τζάκσον εργαζόταν ως ιδιωτικός ντετέκτιβ αλλά οι τράπεζες απέρριψαν την αίτηση του δανείου που θα του είχε επιτρέψει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του. Σε μια στιγμή έμπνευσης, ο Τζάκσον πήρε δύο δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων: ένα για μια Lincoln του 1975 και ένα άλλο για μια Cadillac του ίδιου έτους. Το 1977, χρησιμοποίησε τα δύο αυτοκίνητα για να στήσει μια νέα επιχείρηση πολυτελών οχημάτων, τη Jackson Limo Service.

Σήμερα, η εταιρεία του απασχολεί εκατοντάδες οδηγούς στο Λος Άντζελες, για τη μεταφορά επιβατών σ’ αυτή τη γεμάτη celebrity πόλη. «Κάποιες φορές πρέπει απλώς να πάρεις ό,τι μπορείς και να βρεις την άκρη μ’ αυτό», τονίζει ο Τζάκσον.

3. Και οι διαφημιστές είναι επενδυτές

Ο Ντάρεν Άλπερτ ήταν ο πρώτος που βρέθηκε στην ομάδα της Find Me Gluten Free, εταιρείας που προσφέρει μια μηχανή αναζήτησης για τον εντοπισμό εστιατορίων που προσφέρουν γεύματα χωρίς γλουτένη. Ο Άλπερτ και η ομάδα του εξασφάλισαν τη Naked Pizza του Μαρκ Κιούμπαν ως διαφημιστή, και στη συνέχεια τον έπεισαν να γίνει και επενδυτής.

Σχετικό Άρθρο:  Χρηματοδότηση στα μέτρα σου

«Και οι δύο συμφωνίες έγιναν μέσω πολυάριθμων email και ενός τηλεφώνου διάρκειας 20 λεπτών» θυμάται ο Άλπερτ. «Καταλήξαμε να έχουμε 2 εκατομμύρια χρήστες και πουλήσαμε με κέρδος την εταιρεία τον Ιούλιο του 2013».

4. Κανονίστε χρηματοδοτήσεις στον παιδότοπο

Οι Άμπι Σίλλερ και Σαμάνθα Κούρτσμαν-Κάουντερ έθεσαν ως στόχο να δημιουργήσουν μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης για παιδιά. Και ενώ τα παιδιά τους περνούσαν τέλεια στον παιδότοπο, αυτοί ζητούσαν από άλλους γονείς ανατροφοδότηση καθώς ανέπτυσσαν το προϊόν τους.

Πολλοί γονείς έγιναν επενδυτές στην εταιρεία, The Mother Company, η οποία προσφέρει μια σειρά βιβλίων και προγραμμάτων για παιδιά. Χάρη σ’ αυτές τις κουβέντες στον παιδότοπο, συγκεντρώθηκαν περίπου 500.000 δολάρια για την εταιρεία.

Δημοσιεύτηκε στο startup.gr

Εννιά τρομερά έξυπνες ιστορίες χρηματοδότησης startup

Related Posts