by Institute of Entrepreneurship Development iED

5 Tips για να αποκτήσετε πιστή πελατεία

Βασικό μέλημα κάθε πελατοκεντρικής εταιρείας είναι η διατήρηση της πελατείας της. Ή ακόμη καλύτερα, η μετατροπή αυτής σε «πιστή», στην πελατεία δηλαδή που θα κλείσει τα αυτιά σε ανταγωνιστικές προσφορές, θα καταναλώσει επιπλέον προϊόντα και, το καλύτερο, θα εξελιχθεί στον καλύτερο «πρεσβευτή» της επιχείρησης.

Η πιστότητα του πελάτη, η οποία σημειωτέον είναι στις μέρες μας ιδιαίτερα χαλαρή και φευγαλέα, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ευημερία κάθε επιχείρησης, και ιδιαίτερα αυτών που εντάσσονται στην αγορά λιανικής.

Για να συμβεί, όμως, αυτό δεν αρκεί η παροχή ενός άψογου ποιοτικά προϊόντος. Απαιτείται το κάτι παραπάνω, και αυτό δεν είναι άλλο από την ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη. Δεν είναι τυχαίο, ότι μόλις ένα μικρό ποσοστό όσων αποσκιρτούν από μία εταιρεία είναι επειδή το προϊόν δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους. Διότι η πλειονότητα των πελατών που διαγράφει μία εταιρεία από το μυαλό του το κάνει επειδή η εξυπηρέτηση υπήρξε προβληματική.

Ας δούμε τώρα πέντε εύκολα εφαρμόσιμες πρακτικές που αναμφίβολα θα σας προσδώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εφαρμόστε τις και δεν θα χάσετε.

1. Μην υπόσχεστε, αν δεν μπορείτε να αντεπεξέλθετε

Το στοιχείο της υπερβολής χαρακτηρίζει ένα μεγάλο μέρος των επαγγελματιών οποιουδήποτε κλάδου. Πολλοί υπόσχονται πολλά χωρίς να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών τους. Υποσχέσεις που δεν τηρούνται, όπως η παράδοση του εμπορεύματος την συγκεκριμένη μέρα και ώρα, η μάθηση σε ένα «εκπληκτικό» εκπαιδευτικό περιβάλλον, η απώλεια κιλών ή τοπικού λίπους σε σύντομο χρονικό διάστημα, αν μη τι άλλο θα δυσαρεστήσουν την πελατεία σας.

Η εξιδανικευμένη πραγματικότητα που παρουσιάζεται στις ιστοσελίδες πολλών καταλυμάτων ή τα διθυραμβικά σχόλια που γράφονται –από φίλους του ξενοδόχου ή τον ίδιο τον ξενοδόχο- ανεβάζουν τις προσδοκίες. Κάποια στιγμή, όμως, όταν ο πελάτης καταφθάσει στο ξενοδοχείο και διαπιστώσει ότι αυτό δεν είναι «πάνω στο κύμα» ή ότι η διαφημιζόμενη πισίνα είναι άδεια ή, ακόμη χειρότερα, είναι του διπλανού ξενοδοχείου, τότε η απάτη θα ξεσκεπαστεί. Ανάλογη τακτική υιοθετούν πολλές πιτσαρίες, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα ή σε ώρες αιχμής, που υπόσχονται παράδοση εντός 20 λεπτών μόνο και μόνο για να μην χάσουν την παραγγελία.

2. Κατεβάστε τον πήχη των προσδοκιών

Πολλές επιχειρήσεις, πάλι, προτιμούν να κρατούν τις προσδοκίες σχετικά χαμηλά. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουν τη δημιουργία του λεγόμενου «χάσματος προσδοκιών», που είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε επίπεδο μάρκετινγκ για μία επιχείρηση.

Πρόκειται για την στρατηγική underpromise/overdeliver (υπόσχομαι λίγα/παρέχω περισσότερα). Ο υπάλληλος στο στεγνοκαθαριστήριο δεν υπόσχεται ότι θα βγάλει 100% το λεκέ από το παντελόνι, διατεινόμενος ότι «θα κάνει ότι μπορεί». Μολονότι γνωρίζει εκ πείρας ότι τέτοιοι λεκέδες συνήθως δεν αποτελούν πρόβλημα, αυτός κρατάει τον πήχη χαμηλά. Όταν ο πελάτης έρθει και διαπιστώσει ότι το παντελόνι του καθάρισε, θα αισθανθεί μεγάλη ικανοποίηση και ανακούφιση.

Αν μπορείτε, για παράδειγμα, να παραδώσετε σε τέσσερις μέρες τα εμπορεύματά σας, πείτε τους ότι μπορείτε να το κάνετε σε πέντε και στη συνέχεια εκπλήξτε τους ευχάριστα.

Σε ένα μικρό ξενοδοχείο στη συχνά βροχερή Πρέβεζα, οι ιδιοκτήτες είχαν εναποθέσει δίπλα στην είσοδο μερικές ομπρέλες, ώστε οι επισκέπτες τους, όταν βρέχει, να παραμείνουν στεγνοί. Αυτή ήταν μία παροχή που, φυσικά, δεν διαφημιζόταν στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.

Ωστόσο, ο πήχης των προσδοκιών δεν θα πρέπει να πέσει πολύ χαμηλά, διότι τότε θα χαθούν πελάτες, οι οποίοι πιθανόν να αμφιβάλλουν για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τελευταία Νέα

Ενδυνάμωση της Nεολαίας στην Kοινωνική Eπιχειρηματικότητα...

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου "Socially Agile", συντάχθηκε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη έκθεση για τη διερεύνηση του τοπίου της κοινωνικής...

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...