by Institute of Entrepreneurship Development iED

Τρία Βήματα για επιτυχία στις εξαγωγές

Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας, η αναζήτηση νέων αγορών για διανομή των προϊόντων κρίνεται επιτακτική για πολλές επιχειρήσεις.Η διαδικασία εν τούτοις είναι αρκετά πολύπλοκη και σίγουρα χωρίς εγγυήσεις επιτυχίας από την αρχή.

Παρόλα αυτά αν η εξαγωγική διαδικασία γίνει οργανωμένα μπορεί να αποτελέσει στρατηγική σημαντικής ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση. Ακολουθούν κάποια βήματα που μπορεί να οδηγήσουν τα προϊόντα σας στα χέρια των διεθνών καταναλωτών.

1. Export Marketing Plan

Το μυστικό για να έχει κάποιος επιτυχία στην εξαγωγική του προσπάθεια είναι η καλή προετοιμασία και ένα καλά σχεδιασμένο πλάνο marketing.

Το πλάνο marketing δίνει τις κατευθύνσεις και μας βοηθά περισσότερο να δράσουμε αντί να αντι-δράσουμε στις προκλήσεις και τα ρίσκα των διεθνών αγορών. Επίσης το πλάνο marketing μας βοηθά να εφαρμόσουμε την εξαγωγική μας στρατηγική, να βρούμε συνεργάτες–πελάτες στο εξωτερικό και να κάνουμε την καλύτερη κατανομή των πόρων μας.

Ένα export-marketing plan περιλαμβάνει περιγραφή της εταιρίας μας και των επιχειρηματικών μας στόχων, πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, ανάλυση της αγοράς που στοχεύουμε, έρευνα του ανταγωνισμού, έρευνα του καταναλωτή στην καινούρια αγορά (πρέπει να τον καταλάβουμε για να τον προσεγγίσουμε αποτελεσματικά), κανάλια διανομής, τιμολογιακή πολιτική κ.α.

Στην συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε συνδυαστικά εργαλεία του παραδοσιακού marketing (πχ υλικά προβολής στα σημεία πώλησης, διακόσμηση βιτρινών, προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης ή πάνω στο προϊόν κτλ), του internet marketing (social media, διαφημίσεις στο internet, search engine optimizations σε συγκεκριμένες αγορές,pay per click) και του PR (δελτία τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, press event για το λανσάρισμα της μάρκας στην κάθε αγορά κτλ).

2. Έρευνα αγορά

Πριν ξεκινήσουμε να επενδύουμε χρόνο και χρήμα για να πετύχουμε την είσοδό μας σε μία αγορά καλό είναι πρώτα να κάνουμε μία ανάλυση-έρευνα της αγοράς αυτής. Θα πρέπει δηλαδή να γνωρίζουμε τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες της αγοράς οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν την είσοδό μας σε αυτή την αγορά.

Υπάρχουν αρκετά είδη έρευνας αγοράς που μπορείτε να κάνετε:

  • Αναζητήστε πληροφορίες από δημοσιευμένες πηγές (εφημερίδες, βιβλία, εργασίες, ερευνητικά κέντρα), πρεσβείες χωρών, εταιρίες συμβούλων, και φυσικά από το Internet.
  • Προσωπική παρατήρηση. Αγοράστε τα προϊόντα του ανταγωνισμού, χρησιμοποιείστε τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες, πηγαίνετε στα καταστήματα που σας ενδιαφέρουν να διανείμετε τα προϊόντα σας, τηλεφωνήστε στις εταιρίες και ζητήστε πληροφορίες.
  • Ποσοτική έρευνα αγοράς. Δημιουργήστε ένα ερωτηματολόγιο με στόχο να μάθετε από τους καταναλωτές των διεθνών αγορών αυτά που σας ενδιαφέρουν. Μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες για τις καταναλωτικές τους συνήθειες, τις σχετικές με το προϊόν σας όπως επίσης μπορείτε να τους ρωτήσετε για το δικό σας προϊόν αν θα το αγόραζαν, αν όχι γιατί όχι, πόσα χρήματα θα ήταν διατεθειμένοι να δώσουν, πώς το αξιολογούν κ.τλ. Τις έρευνες αυτές μπορείτε να τις κάντε και διαδικτυακά, αρκεί να έχετε κάποια ικανή βάση καταναλωτών στις αγορές που σας ενδιαφέρουν ώστε να πάρετε ικανοποιητικό αριθμό απαντήσεων.

3. Είσοδος στην νέα αγορά

Αφού έχετε ολοκληρώσει την έρευνα αγοράς και έχετε ήδη δημιουργήσει το Εξαγωγικό Πλάνο Marketing, είστε έτοιμοι να δοκιμάσετε τα προϊόντα σας σε μία καινούρια αγορά.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι εισόδου σε μία νέα αγορά. Θα παρουσιάσουμε τους εξής τρείς:

  • Άμεσες εξαγωγές, όπως φανερώνει και ο τίτλος περιλαμβάνουν άμεση εξαγωγή των προϊόντων ή των υπηρεσιών. Αυτό μπορεί να γίνει είτε έχοντας ένα φυσικό σημείο πώλησης στις ξένες αγορές, είτε μέσω e-shop, είτε πουλώντας απευθείας (παρακάμπτοντας τους χονδρέμπορους) στα τελικά σημεία πώλησης. Αυτός ο τρόπος εξαγωγών μπορεί να εφαρμοστεί πιο εύκολα σε αγορές χωρίς πολλές πολιτικές-οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες.
  • Έμμεσες εξαγωγές, είναι η συνηθέστερη μέθοδος εισόδου σε νέες αγορές. Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις κάνουν μία εμπορική συμφωνία με κάποιον διανομέα-χονδρέμπορο για την πώληση των προϊόντων τους στην νέα αγορά. Είναι σημαντικό για να κερδίσετε τον συνεργάτη σας (διανομέα) να του παρουσιάσετε εξ αρχής το Εξαγωγικό Πλάνο Marketing της επιχείρησής σας. Παρουσιάζοντας οργανωμένες προωθητικές ενέργειες του προϊόντος σας, δημιουργείτε στον συνεργάτη σας ένα αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης και κερδίζετε σίγουρα πόντους απέναντι στους ανταγωνιστές σας που επιδιώκουν την ίδια συνεργασία αλλά δεν είναι τόσο οργανωμένοι.
  • Συνέργειες, δηλαδή συνεργασία στην διανομή των προϊόντων με εταιρία η οποία ήδη διανέμει στην συγκεκριμένη αγορά συμπληρωματικά προϊόντα. Η εταιρία-συνεργάτης σας μπορεί να καλύψει τα δικά σας κενά στο θέμα της γνώσης της συγκεκριμένης αγοράς, στο δίκτυο διανομής και στις απαραίτητες επαφές.

Καλές Εξαγωγές και Καλές πωλήσεις!

Δημοσιεύτηκε στο epixeiro.gr

Τελευταία Νέα

Ανοικτή Πρόσκληση: Online Σεμινάριο για την...

Είστε νέος/α επιχειρηματίας ή ενδιαφέρεστε για την επιχειρηματικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη; Θέλετε να εξελίξετε τις γνώσεις σας και να ενσωματώσετε τις αρχές της...

Διαδραστικό βιβλίο SAHHim: Καλλιεργώντας Υγιείς Τρόπους...

Το SAHHim δημιουργήθηκε για να βελτιώσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες των μαθητών με ειδικές ανάγκες (SSN) και των εκπαιδευτικών τους σχετικά...

Έρευνα για την Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων...

Δηλώστε συμμετοχή στην έρευνα που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και πιστοποιημένου προγράμματος επανεκπαίδευσης (reskilling) για πρόσφατους πτυχιούχους και...

Νέα Πρόσκληση για Χρηματοδοτική Στήριξη Επενδύσεων...

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιχορηγήσεις έως και 50.000 ευρώ! Το πρόγραμμα επιχορήγησης επενδύσεων πράσινης μετάβασης του έργου STAGE ανακοίνωσε τη δεύτερη πρόσκληση του.   Το STAGE...

Εικονική Πραγματικότητα και Εκπαίδευση: Μια Νέα...

Η εικονική πραγματικότητα και η εκπαίδευση είναι δύο κλάδοι που αλληλεπιδρούν ραγδαία, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στη μάθηση. Με την τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών,...