Τα νέα του ΙΝΑΝΕΠ

3 λόγοι για τους οποίους το engagement είναι το μέλλον στα social media

Εάν θέλετε να εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του engagement στα social media, τότε είστε στο σωστό σημείο. Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους το engagement αποτελεί το μέλλον των social media.

Τα Social Media αλλάζουν. Οι εποχές που οι marketers χρησιμοποιούσαν τα κοινωνικά δίκτυα για να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και για να αυξήσουν τα leads και τις πωλήσεις έχουν περάσει στο παρελθόν.

Στη σημερινή εποχή, οι χρήστες ψάχνουν να βρουν αυθεντικό περιεχόμενο το οποίο θα δώσει λύσεις στα προβλήματα τους, να επικοινωνήσουν με brands για customer support και να αλληλεπιδράσουν με περιεχόμενο που προέρχεται από brands και φίλους.

Oι εταιρείες, σε μεγάλο βαθμό, χρησιμοποιούν τα social media για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους. Πολλές φορές, οι εταιρείες αγνοούν τα σχόλια και τα μηνύματα των χρηστών, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να στρέφονται σε επιχειρήσεις που τους «ακούν» και ανταποκρίνονται πάντα στα ερωτήματα τους. Αξίζει να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι το 30% των χρηστών θα προτιμήσουν ανταγωνιστές εάν δεν λάβουν απάντηση, σύμφωνα με έρευνα του Sprout Social.

Πώς, λοιπόν, θα εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του engagement;

1. Μείωση οργανικού Reach στα Social Media

Τα τελευταία χρόνια, το οργανικό reach έχει μειωθεί δραματικά στα Social Media, κυρίως στο Facebook. Το 2018, το Facebook άλλαξε τον αλγόριθμο του, με αποτέλεσμα να δίνει προτεραιότητα σε προσωπικά posts (friends & family) και σε posts που έχουν μεγάλο engagement (σχόλια, shares, likes).

Σχετικό Άρθρο:  Προετοιμασία δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την ασφαλή χρήση των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης

Αυτές οι αλλαγές έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις, καθώς δυσκολεύονται να δουν οργανικά αποτελέσματα. Το traffic και το οργανικό reach μέσω των Social Media έχει μειωθεί δραματικά.

Οι επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν τα Social Media με σκοπό να εκπαιδεύσουν το κοινό τους και να αλληλεπιδράσουν με fans, θα αυξήσουν το traffic και το reach μέσω των Social Media.

Οι επιχειρήσεις που θα συνεχίσουν να «βομβαρδίζουν» τους χρήστες με προσφορές και προωθητικά μηνύματα θα συνεχίσουν να βλέπουν δραματική μείωση στο οργανικό reach και στο traffic μέσω των Social Media και συνεπώς θα χάσουν το παιχνίδι. Εσείς ποια πλευρά διαλέγετε;

2. H άνοδος των Instagram Stories

Ξέρατε ότι το Instagram είναι το νούμερο ένα δίκτυο για user engagement; Ξέρατε ότι οι χρήστες ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα Instagram Stories; Σύμφωνα με το Ιnstagram, οι χρήστες που χρησιμοποιούν τα Instagram Stories σε καθημερινή βάση αγγίζουν τα 500+ εκατομμύρια (Ιανουάριος 2019).

Μέσω των Instagram stories οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να:

  • Αλληλεπιδράσουν σε προσωπικό επίπεδο με τους fans τους (μέσω DM, ερωτήσεων)
  • Mάθουν χρήσιμα στοιχεία για δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες (μέσω Instagram polls)
  • Να χτίσουν ένα community με ενεργούς brand ambassadors

Τα Instagram Stories, κατά τη γνώμη μου, αποτελούν ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για οργανικό engagement. Οι επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν τα Instagram Stories με έξυπνο τρόπο θα ξεχωρίσουν στον κόσμο του Social Media Μarketing.

3. Οι αλγόριθμοι επιβραβεύουν το engagement

Οι αλγόριθμοι σε όλα τα Social Networks επιβραβεύουν το engagement (likes, σχόλια, retweets και shares). Περισσότερο engagement σημαίνει αυξανόμενο reach! Πώς όμως οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν τους αλγόριθμους να «αγαπήσουν» το περιεχόμενο τους;

Σχετικό Άρθρο:  Ημερίδα “Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων των νέων και Ασφαλή Χρήση των Social Media”

Κάποιες καλές τακτικές είναι οι παρακάτω:

  • Δημιουργία περιεχομένου το οποίο μπορεί να δώσει απαντήσεις σε προβλήματα του κοινού
  • Δημοσίευση ερωτήσεων που αυξάνουν το engagement
  • Δημιουργία polls μέσω των οποίων οι επιχειρήσεις μπορούν να αντλήσουν χρήσιμα δεδομένα για το κοινό τους
  • Δημιουργία περιεχομένου behind the scenes
  • Ενσωμάτωση Stories στην Social Media στρατηγική
  • Παραγωγή video, infographics και visuals που αυξάνουν το engagement

Όταν λοιπόν περισσότεροι άνθρωποι ξεκινήσουν να αλληλεπιδρούν περισσότερο με το περιεχόμενο σας, τότε οι αλγόριθμοι θα «αγαπήσουν» το περιεχόμενο και θα ξεκινήσουν να το δείχνουν σε περισσότερο κόσμο.

Προσοχή όμως, γιατί αν το περιεχόμενο που δημοσιεύετε έχει αρνητικό feedback και δεν υπάρχει engagement, οι αλγόριθμοι θα «τιμωρήσουν το περιεχόμενο και το reach θα μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Eαν λοιπόν θέλετε να κερδίσετε το παιχνίδι των Social Media, θα πρέπει να εστιάσετε στο engagement και όχι στην προώθηση των προϊόντων σας. Όταν χτίσετε σχέσεις με το κοινό σας, τότε το ψηφιακό «word of mouth» θα αυξηθεί κατά πολύ και θα μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω brand ambassadors που πρεσβεύουν με τον καλύτερο τρόπο την επιχείρηση σας στο δικό τους δίκτυο.

To τρίπτυχο για την επιτυχία στα Social Media είναι: create, build, ENGAGE! Συμφωνείτε;

Δημοσιεύτηκε στο: www.epixeiro.gr

3 λόγοι για τους οποίους το engagement είναι το μέλλον στα social media

Related Posts